Joogaa urheilijoille

Miksi urheilijan kannattaa joogata?

Oletpa sitten huipulle tähtäävä kilpaurheilija tai aktiivinen kuntoilija voi jooga olla erinomainen lisäys monipuolistamaan harjoitusohjelmaasi. Lajista riippumatta säännöllinen joogaharjoitus auttaa paremmin havaitsemaan oman kehon mahdolliset epätasapainotilat ja kehittämään omia heikkouksia. Erityisesti kestävyysurheilijoille kuten hiihtäjille ja juoksijoille jooga tarjoaa paljon sekä fyysisiä että mentaalisia hyötyjä.

Joogan hyötyjä

  • rentouttaa sekä kehon että mielen
  • parantaa keskittymiskykyä
  • oikea hengitystekniikka ja hengitysharjoitukset auttavat kehoa ja mieltä rentoutumaan
  • vahvistaa hermostoa ja opettaa mielen hallintaa
  • parantaa kehon liikkuvuutta ja notkeutta
  • vahvistaa keskivartalon lihaksia monipuolisesti
  • kehittää kehonhallintaa
  • opettaa aktivoimaan oikeita lihasryhmiä
  • huoltaa lihaksistoa lempeästi
  • poistaa kehon mahdollisia jumeja ja jännitystiloja
  • nopeuttaa aktiivista palautumista rankasta harjoituksesta tai kilpailusta
  • ennen kisaa ja harjoitusta auttaa saavuttamaan optimaalisen rennon henkisen ja fyysisen suoritustilan

Voit tehdä joogaharjoituksen joko ennen tai jälkeen harjoituksen ja kilpailun. Ennen tärkeää kilpailua tai harjoitusta tehty joogaharjoitus parantaa keskittymiskykyäsi ja tuo rentoutta, jonka avulla saat itsestäsi parhaan mahdollisen tuloksen ulos. Rankan harjoituksen ja kilpailun jälkeen puolestaan joogaharjoitus nopetuttaa palautumista ja rentouttaa rasittuneen kehon ja mielen.

Tarjolla erityisesti kestävyysurheilijoille suunnattuja joogatunteja

Aamujoogaa urheilijoille maanantaisin

Erityisesti urheilijoiden tarpeita varten suunniteltuja joogaharjoituksia. ”Aamureenit goes jooga” tutussa ”aamureeni” paikassa Ikurin liikuntahallissa maanantaiaamuisin. Aloita uusi viikkosi rentoutuneena, keho täynnä uutta energiaa ja mieli kirkkaana.

Aika: maanantaisin klo 7.00-8.30, alkaen 7.8.2017

Paikka: Ikurin liikuntahalli
Osoite: Tesomankatu 33, 33310 Tampere

Varustus: Normaali jumppavarustus, kiristämättömät mukavat vaatteet esim. t-paita ja pitkät urheilutrikoot. Ota mukaan mahdollinen oma joogamatto,  tyyny istumista varten ja peitto/huopa loppurentoutusta varten.

Hinta: 10€/kerta, alle 16v 5€/kerta

Ilmoittautuminen: Sähköpostilla ari@jsport.fi tai tekstiviestillä 0400-883715 viimeistään sunnuntai-iltana klo 18 mennessä. Minimi osallistujamäärä 5 henkilöä. Varmistusviesti tunnin pitämisestä tai peruutuksesta läheteään ilmoittautuneille sunnuntaina klo 20 mennessä.

Tunnit ohjaa kundaliinijoogaopettaja Ari Marjamäki, jolla on itsellä kilpaurheilu- ja kuntoilutausta kestävyyslajeissa.
Tiedustelut: ari@jsport.fi ja 0400-883715

 

Kundaliinijoogaa kesäsunnuntaisin Tampereella

Sopii kaikille, et tarvitse ennalta mitään tietoa tai aiempaa kokemusta joogasta.

Aika:  sunnuntaisin klo 17.00-18.30 (ovet aukeavat 16.45), kuutena peräkkäisenä sunnuntaina (2.7, 9.7, 16.7, 23.7, 30.7 ja 6.8.2017)

Paikka: Joogakoulu Ong Namo​
Osoite: Yliopistonkatu 58B, 6.krs, 33100 Tampere

Varustus: Normaali jumppavarustus, kiristämättömät mukavat vaatteet esim. t-paita ja pitkät urheilutrikoot. Joogasalilta löytyy tarvittavat joogamatot, tyynyt ja peitot.

Hinta: 10€/kerta tai 50€/kaikki 6 kertaa, maksu käteisellä (tasaraha) tai liikuntaseteleillä tai Ong Namon KESÄKORTILLA (1kk tai 2kk).

Sopii myös aloittelijoille, ei tarvita mitään aiempaa tietoa tai kokemusta joogasta.

Tunnit ohjaa kundaliinijoogaopettaja Ari Marjamäki, jolla on itsellä kilpaurheilu- ja kuntoilutausta kestävyyslajeissa.
Tiedustelut: teg.anand.singh@gmail.com ja 0400-883715

Lisätietoja kundaliinijoogasta http://www.ongnamo.fi/kundaliinijooga/

 

Yksityiset joogatunnit urheiluryhmille

Kysy tarjous räätälöidyistä yksityistunnista omalle ryhmälle, seuralle tai joukkueelle.

teg.anand.singh@gmail.com ja 0400-883715